FAQ

icon_half_white

Under har vi samlet ofte stilte spørsmål. Skulle du likevel ikke finne svar på det du lurer på, kan du kontakte oss på mail eller telefon.

Nei, pakkene dine er ikke forsikret gjennom oss. Dette anbefaler vi at du gjør via ditt eget forsikringsselskap med en fraktforsikringsavtale. Pakkene dine er ellers omfattet av «Lov om Vegfraktavtaler», som vi selvfølgelig anbefaler at du setter deg inn i.

Mottaker får sporingsinformasjon via Posten eller Postnord-appen, og eventuelt også fra deg, dersom du har satt opp utsendelse av dette fra nettbutikken din.

I de tilfeller du mistenker en tapt eller stjålet pakke, anbefaler vi at du tar kontakt med oss raskest mulig. Denne type henvendelser ber vi deg rette skriftlig til supportavdelingen vår.

Dersom du ønsker, kan vi sette opp en henteavtale med transportør for deg. Ta kontakt, så setter vi opp en avtale for deg.

Du kan levere pakkene dine selv på nærmeste Postnord- eller Posten-leveringssted (som oftest Post i butikk), noe som er kostnadsfritt for deg ettersom du har avtale gjennom oss.

For vilkår for dine forsendelser, se bring.no, eller postnord.no og klikk deg frem til fraktproduktet du ønsker vilkår for.

Du printer etiketter enten ved å koble opp autoprint i Webshipper, eller ved å åpne etikettene som PDF og skrive ut.

Vi fakturerer etterskuddsvis hver uke med 14 dagers forfall. Dersom du ikke betaler fakturaene dine innen forfallsdato kan din konto bli stengt uten forvarsel, og du vil måtte betale utestående for å få den åpnet igjen.

Vi oppfordrer alltid til å ta en kikk på pakkeguiden hos Bring. Her får du tydelige retningslinjer på hvordan du best kan pakke/emballere sendingene dine.

Du er selv ansvarlig for at pakkene deres er pakket forsvarlig, riktig og godt nok inn når de leveres til transportør.

Dersom du ønsker å sende pakker til utlandet har vi avtale med DHL. Kontakt oss for å få hjelp til å sette opp dette.

Du er selv ansvarlig for at pakkene dine er korrekt pakket og merket med etikett, men transportør har også et visst ansvar som følge av «Lov om Vegfraktavtaler».

Du må selv velge den returpolicy som er mest fornuftig for deg. Om du ønsker at kundene skal motta returetikett sammen med pakken fra deg, kan vi enkelt sette opp automatisk oppretting av returetiketter i Webshipper.

Dersom du ønsker å bruke vår avtale på returer, har du samme pris som du har på det opprinnelige fraktproduktet. (Retur fra hentested er samme pris som pakke til hentested etc).

Du kan enkelt endre fraktvalg for dine i kunder i din nettbutikkplattform eller i Webshipper. Du er selv ansvarlig for prising og hvilke fraktvalg du lar kundene dine benytte til ulike forsendelser.

For sendinger til Svalbard anbefaler vi å bruke Bring.

Vilkår for disse finner du her 

Etikettene følger en streng standard som er definert av transportør og kan ikke endres. Dersom du har skrevet feil adresse eller lignende anbefaler vi at du sletter etiketten fra systemet og oppretter en ny.

Sjekk prislisten du har fått tilsendt. Husk å regne inn energitillegg i tillegg til prisen. Dette er et prosenttillegg som justeres månedlig.

Energitilleggssatsen kan du holde deg oppdatert på her:
https://www.bring.no/tjenester/drivstoff-og-valutatillegg

Merk at alle transportører som vi samarbeider med benytter seg av fraktberegnet vekt. Det vil si at det som er høyest av volumvekt og faktisk vekt på pakken, er det som vil gjelde mtp pris.

Bring: Lengde * Bredde * Høyde = X / 5000 = volumvekt i kg (dette gjelder for Bring)

Postnord: Lengde * Bredde * Høyde = X / 3500 = volumvekt i kg (dette gjelder for Postnord)

Det er enkelt å komme i gang